بعض محاضرات د مجدى اسحق صوتية


رائعة أختنا العزيزة..وأشكرك على تعب محبتك..
ولكن... أين الصورررررررررررررررررررة ؟؟؟ `10`



اخونا العزيز
نشكر ربنا على هذه المحاضرات وانى وجدت البعض منها بمعونة ربنا
ولكن دعنى اسالك اخى العزيز هل المحاضرة قيمتها فيما قيل ام بصورة المتحدث
اننى ارى ان العظة قيمتها فى محتواها وليست برؤية قائلها
ونشكر ربنا على ما اعطانا اياه

أنا عن نفسى بأسمع الوعظة مش بأشوفها.
شكراً يا تاسونى و بركة كبيرة.

ياأخوتى أنتم فهمتونى غلط...أنا معاكم طبعا ان قيمة العظة مش فى الصوت ولا فى الصورة ولكن فى مضمونها وفى التعليم اللى بتقدمه ، وأنا زيكم بالضبط أحب أسمع العظة أكثر من أنى أشوفها ، لكن أنا كان هدفى أنها تكون مصورة ( صوت وصورة ) لعرضها فى أجتماع شباب وشابات الخريجيين بالكنيسة عن طريق الفيديو بروجيكتور كنوع من الأفكار الجديدة للأجتماع ، لأن تقديمها من خلال أجتماع شباب مجرد صوت فقط يسبب تشتت وعدم أنصات وهايكون بلا جدوى ..علشان كده كنت بابحث عنها مصورة فيديو ، مش علشان نفسى ولكن من أجل الأجتماع.


اخى العزيز ان كان هذا المتاح لدينا فيجب ان نعمل بما لدينا فمثلا لى اقتراح ان كنت فى الخدمة تحتاج هذه العظات للشباب وتخشى ان ينشغل الشباب اثناء السماع فى الكنيسة وانا معك ان تشغيل تسجيل اثناء اجتماع ليس بمجدى ولكن لى اقتراح ان تقوموا بطبع هذه العظات على سى ديهات وتوزيعها على الشباب اثناء اجتماعاتهم ليسمعوها بتأنى وتوزع مجانا لانى اعرف ان اسعار السى ديهات فى مصر اصبحت رخيصة وان كل كنيسة الان تمتك جهاز لطبعها
واكيد لو قدرنا الحصول عليها صوت وصورة تبقى بركة كبيرة وياريت حضرتك تسال فى معهد المشورة كما ذكر الابن الحبيب بطوط وممكن تسال بالتليفون الاول وللحصول على نمرة التليفون ممكن تسال الاب الكاهن اللى عندكم فى الكنيسة او تاخده من دليل التليفونات وانا برضه هحاول اجيب لك النمر وربنا يسهل

أنا بقى لىّ إقتراح تانى:

إيه رأيك لو تفرغ العظة فى شكل نقاط و تبقى النقط بتنزل على الشاشة مع كلام د. مجدى إسحق بحيث الشباب يبقى متابع النقط و فى نفس الوقت العظة.

و دى برضه حتفيد فى إن العظة ما تبقاش سايحة على بعض و الشباب يقدر يلخصها فى مجموعة نقط.

فكرة نميسة ... مش كده بالذمة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

أحدث الموضوعات

From Coptic Books

إجمالي مرات مشاهدة الصفحة من 10/2010